středa 5. srpna 2015

Jak si cvičím II.

Mám ze sebe radost, jelikož se stále držím svého plánu. Po těch pár měsících, co jsem si vybrala za cíl zdokonalení se v pohybu a ovládání svého těla, jsem si vybudovala na cvičení slušný návyk. Jak se říká, člověk musí určitou akci pravidelně provést alespoň 20x, čímž se z ní stane návyk a není nutné na další opakování vynakládat tolik síly vůle. Cvičení se více méně pravidelně (občas spíš méně než více) věnuji několik let, ale v minulosti jsem si dávala za cíl mít takovou a takovou postavu. Chtěla jsem pár centimetrů ubrat kolem boků, trošku kolem stehen. Však to znáte. Tyto cíle mě ale nedokázali udržet na cestě. Teď je mým hlavním dlouhodobým cílem udělat shyb a stojku a cvičebního plánu se držím jako klíště.

Jak jsem psala minule, začala jsem si vést domácí tréninkový deníček a přemýšlím, že si ho začnu psát i sem na blog. V mé oblíbené knížce Vegan v kondici autor Brendan Brazier doporučuje si s tréninkovým deníčkem vést i jídelní deníček. Zatím mi to přijde jako spousta práce, ale třeba jednou seberu sílu a začnu i s tím. Psát si, co člověk sní, společně s tréninkovým deníčkem, může dobře pomoci k vyhledání, potravin dobrých pro výkon a regeneraci. Po určitých potravinách tělo dokáže lépe a rychleji zregenerovat, ale bohužel se nedá použít žádný univerzální plán, jelikož tělo každého je jedinečné. K optimalizaci je tedy nutné si vést i jídelní deníček. To, že Brendan nepíše nesmysly jsem si ověřila, když jsem si po tréninku začala pravidelně připravovat jeho regenerační drink. Když tento drink pravidelně piji, moje tělo je hned druhý den nachystané na další tréninkový nášup. Když jsem ale z lenosti s jeho přípravou přestala, trvalo mi někdy i tři dny dobře zregenerovat. V některém z příštích článků se podělím o svoji lehce vylepšenou verzi regeneračního drinku. 

Na závěr tedy konečně ke cvičení a k mému úspěch tohoto týdne. Konečně zvládnu pozici vrány (Kákásana). Juchů! Tato pozice je spojena s rozvojem koncentrace a také s posílením ramen, loktů, zápěstí, břicha a zad. Pokud nevíte, jak s vránou začít, tak doporučuji následující video. Adrien je jedna z mých nejoblíbenějších jóga trenérek a pokud budete mít náladu, doporučuji vyzkoušet i její další videa.


V ostatních dovednostech se žádný milník nekonal a tak stále pokračuji s tréninkem stoje na hlavě, stojky a shybů a když není extrémní vedro, tak chodím stále na venkovní hřiště.

3 komentáře:

  1. Jééé, gratuluji k vráně! :)
    Těším se na článek o regeneračním drinku. To je ten citrónovo-limetkový? Ten papájový asi ne, protože sehnat tady papáju, to je oříšek :D Ještě jsem od Brendana nic nezkoušela (a to tu knihu mám doma asi půl roku - stydím se), ale brzy se na to vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj je to ten citronovo limetkovy. Ted jsem shodou okolnosti sehnala papaju a dneska budu teda zkouset i ten druhy drink. Jsem zvedava, jak bude chutnat, protoze jsem papaju snad nikdy nejedla.

      Vymazat
  2. Vegana v kondici zrovna čtu a moc se mi líbí. Snad se mi brzy podaří vyzkoušet i nějaké jeho recepty.

    OdpovědětVymazat